Generation EL

Helt plötsligt utan förvarning tröttnade jag på elektronik. På den påverkan den har på min vardag. Jag tillbringar i stort sätt all min tid genom att pendla mellan tv och datorn. Det har blivit som inlärda rutiner, så som att borsta tänderna innan man går och lägger sig. Man gör det bara, och jag börjar tröttna. Visst nu kanske jag låter som en tant som predikar hur bra det var förr innan elektroniken kom och sabbade alla små barns fantasi , som har blivit eratt med kabel-tv som bygger upp bilden åt dom. Härdan efter tänker jag trappa ner på mitt allt för stora el-behov, jag tänker inte bli en sån där naturnisse som pratar med djur. Men jag vill inte heller bli en bdb-bevakarkåt scene kid vars dagar går ut på att tillfredsställa mina ack så fördärvade bevakare. Så jag trappar som sagt ner. Det finns ju trots allt existens utanför alla dessa communitys . Jag har alltid gillat böcker så nu får ni komma med bra boktips. Dock inte deckare och andra kriminal böcker.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en jättebra kväll och kika gärna in på min blogg!

2008-05-21 @ 21:03:06
URL: http://lisalisalisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0